Waarom de naam ‘Mille Papillons’?

Mijn blog bestaat nu al een tijdje, maar ik heb eigenlijk nog nooit uitgelegd waarom ik deze “Mille Papillons” wilde heten.
Zoals jullie al weten, betekent Mille Papillons “1000 vlinders” in het Frans.
Omdat ik oorspronkelijk enkel over Vintage wilde bloggen, koos ik deze naam met als volgende uitleg :
Een vlinder begint als een rups.. Niet zo mooi dus. Maar naarmate de tijd vordert, ontpopt de rups zich tot een mooie vlinder.
Vaak is het ook zo met spullen uit het verleden. Iets wat vroeger maar gewoon, niet zo speciaal was, kan met de tijd mooier en mooier worden, en zo wordt het ook mooi Vintage-stuk waar mensen naar op zoek gaan of wat hun hart kan stelen.
Dit is de reden achter “Mille Papillons”. Vlinders zijn dus niet persé mijn lievelingsdieren, al vind ik het super bedacht van God hoe ze van rups tot mooie vlinder ontpoppen, niet? :-)
20131014-180004.jpg

Geef een reactie

