Horlogewereld = mannenwereld ?

“Jammer maar helaas”, is wat de horlogemaker tegen mij zei dit weekend.

Mijn mooie Timex is kapot, en niet meer de moeite om gemaakt te worden. Deze horloge zijn blijkbaar niet meer veel waard. Ze zijn goed voor zolang ze werken, maar eens kapot, zijn ze het repareren niet meer waard. Inderdaad jammer maar helaas…

Dan mijn Roamer van de kringloopwinkel misschien? Heb ik hiermee onwetend een pareltje gekocht? Nee, was ook niet veel waard. “Het is een dameshorloge en daar is niet veel vraag naar.” Waarom niet ?! dacht ik bij mezelf. Ik was wat teleurgesteld; Betekent dit dat de horlogewereld dan lichtjes discriminerend en overwegend een mannenwereld is? Ik ben geen feministe, maar deze gedachte stoorde mij toch wel wat. Mag een vrouw met interesse in horloges hiervoor niet beloond worden met horloges die naarmate ze ouder worden, meer geld waard zijn ?

Een oud dameshorloge zou toch minstens even veel waard moeten zijn als een herenhorloge, indien het er even goed uitziet en dezelfde mogelijkheden heeft.

Wat nu als de vintage dameshorloges een opstoot zouden krijgen, en dames ineens massaal hiervoor een interesse zouden creëren? Een interesse die, volgens mij, ze ook helemaal waard zijn.

Zou jij een vintage dameshorloge kopen? Of ben ik de enige gek die hiervoor euro’s neertelt en rondneust in Kringloopwinkels hiernaar op zoek? Let me know …

Geef een reactie

