And again.. What Time(x) is it ?

Toen wij in de zomer op vakantie waren in Italië, kwamen wij niet enkel de K-Way terug tegen, maar ook de Timex-horloges. Wat we zagen waren de militairy horloges in een nieuw jasje.

Timexhorloges worden al gemaakt sinds 1854 in verschillende modellen. Sportmodellen, klassieke modellen, casualmodellen, mannen-en vrouwenmodellen, … Voor elke outfit een Timex dus eigenlijk !

Enkele weken geleden waren we bij mijn ouders op bezoek. Op tafel zag ik een Timex horloge liggen, “wat een toeval”, dacht ik bij mezelf!

Mijn vader had deze blijkbaar enkele jaren geleden via Ebay gekocht van een Engelse horlogeverzamelaar. Hij wou deze opnieuw verkocht via een garageverkoop. Maar daar stak ik een stokje voor en heb het horloge mee naar huis genomen.

Door wat op te zoeken over Timex, kwam ik te weten dat de cijfertjes onderaan op de wijzerplaat er natuurlijk niet zomaar staan. De laatste 2 cijfers van de reeks, staan voor het bouwjaar van het horloge. Wat wil zeggen dat deze Timex gemaakt werd in 1974. Volgend jaar wordt hij dus 40 jaar.

Binnenkort gaan mijn man en ik eens naar een horlogemaker in Maastricht, eens kijken wat hij van het horloge zegt…

Mijn model is een automaat, wat wil zeggen dat het horloge werkt op beweging en niet op batterijen. De nieuwe Timex die mij aan deze horloge doet denken, is de Weekender, te koop voor zo’n €35 en deze werkt wel op batterijen, waarmee het een betaalbaar, tijdloos en “Gotta-have” horloge wordt ! De bandjes worden, zoals bij zovele horloges, apart verkocht. Zo kan je horloge elke dag aan je outfit aangepast worden, handig…

IMG_2997

IMG_2998

IMG_2999

Geef een reactie

