What time is it…

Toen ik enkele weken geleden naar de Kringwinkel van Hasselt ging, besloot ik om ook eens tussen de juweeltjes te kijken.

Tussen de armbandjes en oorbellen lag een horloge dat me toch wel opviel. Het was een klein, goudkleurig damerhorloge’tje. Ik vroeg om het eens te bekijken, maar gaf het daarna terug aan de dame achter de toog. Uiteindelijk heb ik het die dag toch gekocht, voor €6!

Toen ik en mijn man het horloge beter bekeken, zagen we dat het een Zwitsers horloge was van het merk Roamer. Wa zagen ook dat het een opwindbare horloge is, dus geen batterijhorloge (deze zijn bijna altijd meer waard dan batterijhorloges). Als je het opdraait, blijft het horloge draaien door de bewegingen die je maakt met je arm. .

Toen ik Roamer opzocht op Google, zag ik dat zij nog steeds horloges maken en bestaat sinds 1888 (www.roamer.ch)

Wanneer je ‘Roamer Vintage’ intypt in Google, vind je dan ook heel wat modellen terug.

Heel veel zal het horloge niet meer waard zijn, maar je weet maar nooit ;-) In ieder geval toch meer dan €6…

foto 2

foto

 

 

Geef een reactie

